Процес „фалсификовања и брисања једне цивилизације“ наставља се у селима око Зубиног Потока
После дугих векова у којима је била српска, православна богомоља и светиња, црква Свете Ане у селу Горњи Стрмац код Зубиног Потока преко ноћи постала је – римокатоличка!
Министарство културе у влади тзв. Косова ставило је крајем прошле године, у дугом низу сличних случајева и ову православну цркву на Косову и Метохији под своју заштиту, а неки медији на албанском у међувремену су објавили да се ради о римокатоличкој цркви.
После цркве у селу Горње Винарце код Северне Митровице, која је такође проглашена за католичку, преоравања и узурпирања манастиришта Богородице Хвостанске код Истока, напада самозваног монаха Николе Џуфке на цркву у Ракитници код Подујева, протеривања игумана, протосинђела Фотија из манастира Девине воде код Звечана, стављање „под заштиту“ цркве у Горњем Стрмцу само је још један корак у кампањи отимања православних храмова.
У случају цркве Свете Ане у Горњем Стрмцу, стратези кампање отишли су и корак даље.
Наиме, одмах после стављања и ове православне светиње „под заштиту“ косовских власти, цркву Свете Ане и црквиште, у шуми, на тешко приступачном терену, на око 500 метара од прве сеоске куће, обишла је екипа овог министарства са групом албанских новинара из Приштине како би се ваљда, и медијском кампањом потпомогла прича да се ради о – римокатоличкој цркви.
„Ништа није значила ни чињеница да је у цркви много православних икона на којима су и српски светитељи, православни крст, да и најобичнији лаик може да закључи да је у питању православна светиња, то њима ништа не значи. Иконе и свеци православни, српски, крст православни, црква римокатоличка“, каже за РТ Балкан мештанин једног од околних села.
Крај цркве Свете Ане у Горњем Стрмцу налази се и српско, православно гробље са неколико десетина гробова, могуће је из 19. века, али је то гробље, како објашњава наш саговорник на јако порозном терену, изложено ерозији.
„Сада се, како чујемо, покушава искористити и чињеница да је гробље захваћено ерозијом, да се пласира прича како је то наводно старо албанско гробље и да је, још у време Милошевића, како би се прикрила чињеница да се ради о гробовима Албанаца, гробље рушено, затрпавано, пресипано земљом. Све ово, упркос истини, знаној свима, да у овом крају нису живели Албанци, да ни једне албанске куће нема нити је било километрима и километрима около“, каже саговорник РТ Балкан.
Црква Свете Ане у Горњем Стрмцу вековима уназад место је окупљања Срба и из овог али и из околних села, из Варага, Угљара, Зупча, место верских обреда, молитви.
Мештанин Горњег Стрмца Александар Перовић недавно је новинарима портала Косово онлајн посведочио је да „кроз историјско живљење цркве Свете Ане живе и мештани Стрмца и Ибарског Колашина“.
„Од како Срби знају за себе, од тада се и звоно чуло, крстило и српски зборило, односно Господу Богу и Светој Ани молило. Ми који смо наставили то да радимо, светињу да обилазимо, молимо се за оне који не знају шта чине, који силу употребљавају, не знајући да се ни једна човечија силе не може мерити са Божијом“, речи су Перовића.
Мештани Горњег Стрмаца у цркви Светог Ане славе и сеоску славу – Мали Спасовдан. Од како се чуло да је црква на удару косовских власти, да је је проглашена за римокатоличку, последњих недеља у светињи је више људи, долазе, пале свеће, моле се…
И када крену у цркву, питају се, кажу, смеју ли у своју светињу, да неки косовски закон не прекрше, да их неко не заустави, ухапси, јер је црква сада „под заштитом“ приштинских власти.
Процес „фалсификовања и брисања једне цивилизације“ како је недавно за РТ Балкан оценио новинар и књижевник из Грачанице Живојин Ракочевић се наставља.
Зоран Шапоњић